dużo węglowodanów na śniadanie

Uwielbiam takie śniadania ...

Naleśniki głównie z jajek. Do tego miód, troszkę mąki i mleko.

Wątróbka - uzupełnij organizm w mikroelementy

Do wątroby przekonałam się dopiero po 20 roku życia i tak prawdopodobnie ma wiele osób. Nigdy nie było dla mnie argumentem, że jest zdrowa. Teraz obowiązkowo znajduje się u mnie na stole przynajmniej raz w tygodniu.

 

Przyrządzam ją bardzo klasycznie:

 

Na małej ilości tłuszczu (wystarcza mi jedna łyżeczka) podsmażam na złoto dwie duże cebule. Po usmażeniu odsuwam ją na bok i na tej samej rozgrzanej patelni smażę wątróbkę.

Gdy już się zetnie, przykrywam pokrywką na 5 minut i duszę na małym ogniu.

 

Należy posolić dopiero na samym końcu gotowanie, przed samym podaniem. Przy zetknięciu z solą surowa wątróbka twardnieje i jest niesmaczna.

 

Wątróbka jest bogata w witaminę C, A, D, E, K, B12 oraz kwas foliowy i żelazo.

 

Powinna znaleźć się w jadłospisie każdej osoby aktywnej.

Truskawki cały rok

Sezon na truskawki dobiega końca.

Najlepszym sposobem na zachowanie ich smaku i wartości odżywczych jest mrożenie.

Posiadam już spory skład małych pudełeczek z zblendowanymi truskawkami. Powinno wystarczyć na całą zimę:)

Zielona Kawa na odchudzanie ?

Zielona Kawa

 

W ostatnich latach to właśnie Polska zdobywa prowadzenie w ilościach pitej kawy rocznie. Skoro pijemy kawę mieloną, rozpuszczalną, mokę i z ekspresu, to dlaczego by nie pić zielonej? Na brzmienie słów „zielona kawa” każdy robi duże oczy i pyta co to jest ? I po co się to pije?

Zielona kawa nie jest niczym innym niż zwykłą ziarnistą kawą, której obróbka zakończyła się tuż przed procesem wypalania. Stała się ona niezwykle popularna w chwili, gdy odkryto jej działanie odmładzające, odchudzające i oczyszczające.

Wyjątkowy składnik, który jest zawarty w zielonej kawie to kwas chlorogenowy (ACG). Zielona kawa ma właściwości przeciwutleniające, nawet trzykrotnie silniejsze niż zielona herbata, co ogranicza procesy starzenia się organizmu oraz rozwój komórek nowotworowych.

Posiada właściwości przeciwgrzybiczne, przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe.

Kwas chlorogenowy sprawia, że wchłanianie cukrów w przewodzie pokarmowym jest ograniczone.

Według naukowców z Japonii połączenie kofeiny z kwasem chlorogenowym obniża poziom przyswajania glukozy zawartej w pokarmach, co w rezultacie zmniejsza magazynowanie przyswojonej glukozy pod postacią tłuszczu. Naukowcy przekonują również, że regularne spożywanie zielonej kawy może zredukować ilość tkanki tłuszczowej, aż o 15 do 30 %.

Zielona kawa w smaku przypomina coś pomiędzy czerwoną, a zieloną herbatą dlatego też wielbiciele czarnej, palonej kawy mogą czuć się rozczarowani.

Zaleca się picie 3 filiżanek zielonej kawy dziennie. Pierwszą filiżankę najlepiej jest wypić przed śniadaniem.

Do filiżanki wsyp dwie łyżeczki zielonej kawy i zalej gorącą wodą – nie wrzątkiem. Kawa jest od razu gotowa do picia.

Nie ma potrzeby mielenia ziaren zielonej kawy przed spożyciem, a już na pewno odradzam robienia tego w domowych warunkach. Ziarna zielonej kawy są bardzo twarde i mieli się je w specjalnych maszynach, zwykły młynek do kawy może tylko ucierpieć.